Focus NTN SNR op Nederlandse aftermarket

Lagerfabrikant NTN SNR wil een grotere rol gaan spelen op de Nederlandse aftermarket. Het bedrijf heeft daarvoor een speciaal verkoop- en marketingteam geformeerd.

Links op de foto Bruno Gauthier van NTN SNR op Equip Auto 2011

“Vandaag de dag is ons marktaandeel vrijwel nihil, terwijl we wereldwijd en zeker in Europa een speler van formaat zijn op zowel de OE- als de aftermarket. Dat is ons een doorn in het oog. Het nieuwe team zal in eerste instantie distributeurs en grossiers moeten interesseren om onze producten te gaan voeren”, stelt Bruno Gauthier, directeur aftermarket Europe.

Sinds kort is Marcus Hähner verantwoordelijk voor de Benelux. “We zijn inmiddels in gesprek met enkele grote distributeurs, maar ook met een grossiersgroep. Ik kan nog niets zeggen over een introductiedatum, maar ik heb het gevoel dat we begin volgend jaar toch een entree moeten kunnen maken. Lukt dat niet dan gaan we rechtstreeks grossiers benaderen.”

NTN SNR heeft een omzet van bijna 4,2 miljard euro, waarvan dertig procent afkomstig is uit de aftermarket. Van die 1,26 miljard wordt bijna 85 procent via de onafhankelijke aftermarket gerealiseerd.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1680 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *