Ford Nederland gaat het aantal vestigingen flink terugbrengen om zo een gezonde marktsituatie voor het bedrijf te creëren. Centraal staan 15 grote FordStores die allen een regionale dekking hebben. Op dit moment telt Ford 35 dealers met 116 verkoopvestigingen.

Hoeveel vestigingen en op welke voorwaarden deze de deuren moeten gaan sluiten, geeft Ford niet vrij. “Het aantal vestigingen is geen doel op zich en we hebben hier dan ook geen aantallen voor staan. Doel is een gezonde situatie voor onze dealers creëren om zo een optimale service voor Ford klanten te kunnen garanderen”, zegt Sebastiaan van de Pol van Ford Nederland.

De eerste zes FordStores zijn inmiddels geopend (Amsterdam, Zaandam, Almere, Zwolle, Beek en Utrecht). Uiteindelijk komen daar nog eens 9 vestigingen bij, waarmee er een landelijk dekkend netwerk van 15 regionale FordStore vestigingen ontstaat, naast het bestaande dealernetwerk. Ford heeft hiermee nog steeds één van de dichtst vertakte dealernetwerken van Nederland en de klanten kunnen nog steeds in eigen regio terecht voor goede service. In heel Europa richt Ford dit jaar meer dan 200 FordStores in, met als doelstelling een totaal netwerk van 500 vestigingen in 2016.

Logisch

Volgens Van de Pol is de FordStore een logische stap in de veranderingen die het internet in het consumentengedrag heeft gebracht. “Internet heeft ervoor gezorgd dat klanten zich online oriënteren op de auto van hun keuze en vervolgens de winkel zoeken waar ze die auto willen kopen. De FordStores zetten van daaruit de volgende stap. De FordStores dienen tevens als ‘flagship’ Ford dealers waar alle service geboden kan worden en het gehele Ford-gamma te zien is.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties