Autoruitschadebedrijven blijken meer dan eens klanten dubbel te factureren. Dat heeft het Verbond van Verzekeraars bekend gemaakt. Het gaat met name om bedrijven die op locatie sterretjes in de autoruit verhelpen.

Het Verbond van Verzekeraars heeft tientallen meldingen binnen gekregen van automobilisten die dubbel hebben moeten betalen voor het herstel van hun autoruit. De bedrijven zijn vaak te vinden bij supermarkten en bouwmarkten en bieden ter plekke hun diensten aan. Daarbij wordt reclame gemaakt met het feit dat het herstel kosteloos is omdat het binnen de verzekeringspremie van de automobilist valt.

Desalniettemin krijgen automobilisten op termijn alsnog een factuur binnen van het herstelbedrijf met de mededeling dat de premie de kosten niet zou dekken, terwijl dit wel het geval is. Daarop wordt de automobilist gesommeerd het bedrag binnen enkele dagen te betalen. Gebeurt dat niet, wordt direct met een incassobureau gedreigd.

Omdat het vaak om kleine bedragen gaat, trappen veel klanten in deze truc.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties