Kia opent aanval op 1daycar

De website 1daycar.com biedt consumenten de mogelijkheid om een nagenoeg nieuwe auto, zonder kilometers en met hoge korting, via internet te bestellen. Afgelopen week heeft 1daycar.com bekend gemaakt dat ze op donderdag 12 april een partij van 26 Kia Picanto’s met hoge korting gaan verkopen via internet. De Kia-dealers en Kia Motors Nederland hebben daarop de hulp van een advocaat ingeroepen om de verkoopactie te verbieden.

Etienne Kruit, projectmanager van 1daycar.com: “We hadden deze reactie al zien aankomen. Ook bij de vorige acties kozen zowel de Chevrolet– als de Opel-importeur voor een juridische aanval. Het enige effect daarvan was dat de strijd vooral in de pers werd uitgevochten, wat de bezoekersaantallen op de website enorm ten goede kwam. Vanuit het oogpunt van de importeur is deze verdediging te begrijpen. Deze proberen met man en macht het klassieke distributiekanaal van fabrikant, importeur en dealer vast te houden. Ze moeten echter inzien dat de markt aan het veranderen is.”

Sebastiaan van de Pol van Kia Nederland laat weten dat zij inderdaad de actie gestaakt wil zien. “We zijn op dit moment in onderzoek naar de achtergrond en herkomst van de aangeboden auto’s. Graag hebben we helder wie de daadwerkelijke eigenaar is, waar de auto’s vandaan komen en of 1daycar.com bijvoorbeeld alleen tussenpersoon is.”

Lees hier de brief van de Kia-advocaat >>
Lees hier het antwoord van 1daycar.com >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.