De winst bij Leaseplan is in de eerste helft van 2016 licht gedaald: van 246 miljoen euro vorig jaar naar 239 miljoen nu. De terugval hangt sterk samen met een verlies van acht miljoen euro op derivaten.

Het aantal voertuigen dat de leasemaatschappij operationeel heeft in de markt kende een groei van  4,5%, daarmee uitkomend op 1,62 miljoen stuks (H1 2015: 1,55 miljoen). De onderneming meldt met name aan mkb’ers en particuliere klanten meer auto’s af te zetten. Daar scoorde Leaseplan in de eerste zes maanden van dit jaar een plus van ruim 14%, aanzienlijk meer dan de bijna 6% in de grootzakelijke markt.

Leaseplan opereert vanuit Almere en is op dit moment wereldwijd actief in 32 markten. Over enige tijd maakt het zijn entree in Maleisië, als beoogde springplank naar het Verre Oosten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties