Kwik-Fit introduceert een nieuwe werkplaatsservice: Merkservice. Daarmee gaat de keten op de ‘dealerstoel’ zitten en richt men zich nu ook op de potentiële werkplaatsklant met een jonge personenauto.

Het gaat bij Merkservice om groot en klein onderhoud dat volgens de fabriekspecificaties wordt uitgevoerd. Echter wel 40 tot 45 procent goedkoper dan bij de merkdealer. En die prijsstelling wordt een belangrijk marketinginstrument. Door vast te houden aan de fabrieksspecificaties behouden de werkplaatsklanten van Kwik-Fit met een nieuwe (o.a. lease) en/of jonge nog onder de fabrieksgarantie vallende personenauto’s, hun garantieaanspraken (right to repair) bij de betreffende importeur/fabrikant.

De afgelopen drie jaar heeft Kwik-Fit fors geïnvesteerd in kennis (eerste monteurs en apk-keurmeesters) en diagnoseapparatuur. Hierdoor kan Kwik-Fit naast haar reguliere dienstenpakket nu Merkservice aanbieden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
Meest bekeken berichten
Recente reacties