Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel bedroeg 5,1 procent ten opzichte van 4,9 procent tijdens dezelfde periode vorig jaar. De DS-lijn scoorde goed en Citroën bedrijfswagens wisten hun weg naar de ondernemers te vinden. Als enige merk boekte Citroën op bedrijfswagengebied een plus; het marktaandeel steeg met 1,5 procent.

Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: “Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar.”

“Op bedrijfswagengebied is het resultaat erg positief te noemen: een 1,5% stijging van het marktaandeel met een totale eindscore van 7,3%. Citroën is daarmee het enige merk dat een plus noteert op de bedrijfswagenmarkt afgelopen half jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht”,aldus Mandon.

Citroën introduceerde onlangs de C4 Picasso en verwacht voor komend najaar de Grand C4 Picasso op de Nederlandse markt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties