Lightyear onthult prototype

Dankzij de zonnecellen kan de Lightyear One zijn batterij opladen wanneer de auto in de zon staat. De auto heeft daarmee een grotere actieradius dan elektrische auto’s die alleen aan de laadpaal kunnen opladen, iets wat de Lightyear One overigens ook kan.

Klimaatverandering

Het idee voor de zonnecelauto werd geboren uit het dringende besef dat we in rap tempo bezig zijn de aarde op te branden. “Klimaatverandering is een angstaanjagende ontwikkeling die bijna verlammend werkt”, zegt ceo en mede-oprichter Lex Hoefsloot. “Wij hebben besloten het tegenovergestelde te doen: als ingenieurs geloven we dat we iets kunnen doen. Lightyear One staat voor de kans om mobiliteit ten goede te keren.”

149.000 euro

Voor 149.000 euro kun je een exemplaar reserveren, niet echt een bedrag waarvoor het storm zal lopen. Het is dus maar de vraag of dit mobiliteit inderdaad gaat veranderen. “Omdat nieuwe technologie kostbaar is, moeten we wel in een exclusieve markt starten. De volgende modellen die we zullen ontwikkelen zullen aanzienlijk lager geprijsd zijn. Aanvullend zullen toekomstige modellen ter beschikking gesteld worden aan autodeelprojecten, zodat de aanschafprijs kan worden gedeeld door een grotere groep gebruikers. In combinatie met de lage operationele kosten van het voertuig willen we premium mobiliteit aanbieden tegen een lage prijs per kilometer.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2273 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Avatar