Over het eerste halfjaar 2011 behaalde de Britse dealergroep Lookers een omzet van 1,13 miljard euro. Nog opmerkelijker is dat het management van de beursgenoteerde dealerholding (119 vestigingen op 71 locaties en 33 merken) stelt, dat de omzetgroei voornamelijk te danken is aan een sterk gestegen onderdelen- en werkplaatsomzet.

De winst voor belastingen kwam uit op bijna 25 miljoen euro. Volgens ceo Peter Jones heeft de consument er dit jaar vooral voor gekozen om zijn of haar auto beter te onderhouden en wanneer nodig te laten repareren, in plaats van te kijken naar een nieuwe personenauto. Een trend die overigens al langer gaande is in Groot-Brittannië. In tegenstelling tot in Nederland profiteren hier vooral de dealernetwerken van deze ontwikkeling.

De grootste groei is gerealiseerd met de verkoop van automerkgebonden onderdelen via een nieuwe divisie Parts. Die verkopen niet alleen aan het vrije garagebedrijf maar ook aan andere, lees concurrerende merkdealers.

Behalve de aftersalesomzet steeg ook de afzet occasions. De verkoop van nieuwe auto’s daalde overigens met 12,7 procent. Tijdens alle hectiek op de aandelenbeurzen, steeg het aandeel Lookers zelfs zes procent.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 juli 2025
Plannen voor nieuwe autobelastingen bieden goede aanknopingspunten
14 juli 2025
Allianz Direct wint Independer Award Auto 2025 voor beste prijs-kwaliteit
14 juli 2025
Repareren of vervangen?
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
Meest bekeken berichten
Recente reacties