Over het eerste halfjaar 2011 behaalde de Britse dealergroep Lookers een omzet van 1,13 miljard euro. Nog opmerkelijker is dat het management van de beursgenoteerde dealerholding (119 vestigingen op 71 locaties en 33 merken) stelt, dat de omzetgroei voornamelijk te danken is aan een sterk gestegen onderdelen- en werkplaatsomzet.
De winst voor belastingen kwam uit op bijna 25 miljoen euro. Volgens ceo Peter Jones heeft de consument er dit jaar vooral voor gekozen om zijn of haar auto beter te onderhouden en wanneer nodig te laten repareren, in plaats van te kijken naar een nieuwe personenauto. Een trend die overigens al langer gaande is in Groot-Brittannië. In tegenstelling tot in Nederland profiteren hier vooral de dealernetwerken van deze ontwikkeling.
De grootste groei is gerealiseerd met de verkoop van automerkgebonden onderdelen via een nieuwe divisie Parts. Die verkopen niet alleen aan het vrije garagebedrijf maar ook aan andere, lees concurrerende merkdealers.
Behalve de aftersalesomzet steeg ook de afzet occasions. De verkoop van nieuwe auto’s daalde overigens met 12,7 procent. Tijdens alle hectiek op de aandelenbeurzen, steeg het aandeel Lookers zelfs zes procent.