Mijngarage Plug-in geïntroduceerd

Na bijna drie jaar voorbereiding werd deze week de Mijngarage Plug-in voorgesteld aan de bij Mijngarage aangesloten ondernemers. De eerste introductieavond van de plug-in werd gehouden voor een kleine 110 ondernemers, te gast bij Automotive Academy in Breda.

Daar ontvingen ze een lesje telematica en konden ze tegelijkertijd kennismaken met de Mijngarage Plug-in, die vanaf 22 juni leverbaar is. “Het gaat om het connected maken van de klant met je autobedrijf, dan volgt de auto vanzelf”, stelde Thijs Leentvaar van Sator. Dat is ook in het kort de boodschap die Sator-Fource de komende weken gaat uitdragen binnen het Mijngarage-netwerk (een kleine 1.800 universele autobedrijven in ons land).

Bij elkaar zijn er negen bijeenkomsten. Gisteravond bijvoorbeeld was in Steenwijk het trainingscenter van de grossiersgroep Koskamp aan de beurt. Daar waren zo’n 160 belangstellenden aanwezig. Koskamp heeft zijn buitendienstmedewerkers opgeleid om de klantenkring op voorsprong te zetten. Vanuit de huidige tien vestigingen én de nieuwe vestiging die per 1 augustus in Zutphen operationeel zal zijn wordt de ‘mijngarage plug-in’ volledig ondersteund.

Hoog op de agenda

“Telematica staat hoog op de agenda van de autobranche”, aldus Adriaan Roggeveen van Sator, die zowel in Breda als in Steenwijk aanwezig was. “Het universele autobedrijf moet bij de les blijven. Er staat nu een generatie potentiële werkplaatsklanten op die gewend is te communiceren met de smartphone. Als die de Mijngarage app hebben geïnstalleerd, zijn ze connected met het betreffende autobedrijf en ontstaat er een sterke klantrelatie waar andere spelers minder makkelijk tussenkomen.”

Overigens is bij Mijngarage gekozen voor een zogenaamde ‘domme’ dongel. Leentvaar: “Dat betekent dat wij alleen data uitlezen en niet ingrijpen in de systemen van auto. Onze dongel hoeft niet bang te zijn voor hackers. Ook de privacy is gegarandeerd, want we koppelen geen locatiegegevens.”

Op 15 juni aanstaande organiseert Automotive Insiders in samenwerking met Aftersales Magazine het Eerste Nationaal Telematicacongres. Voor meer informatie klik hier.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1804 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.