Mivargroup lanceert hotline Mimechanic

Om de technici in de werkplaats beter te kunnen ondersteunen introduceert Mivargroup een nieuwe hulptool. Mimechanic is een hotline die direct te raadplegen is op het moment dat de auto- of trucktechnicus niet verder komt of twijfelt over een technisch vraagstuk.

Ronnie van Gellecom, productmanager technische data & support Mivargroup; “Er is behoefte aan goede ondersteuning in de werkplaats. Niet alleen omdat 76 procent van de technici zelf aangeeft kennis tekort te komen bij hun dagelijkse werkzaamheden, maar ook omdat men zich het niet meer kan veroorloven om uren te zoeken naar een oplossing. Het rendement in de werkplaats staat namelijk onder druk.”

Mimechanic helpt, ondersteunt en adviseert de auto- of trucktechnicus met complexe diagnosestellingen aan elektronische systemen. De hotline voorziet in eerste klas technisch specialisten, gedetailleerde technische informatie over het specifieke vraagstuk van componentlocaties tot specifieke meetwaardes en diagnoseadviezen.

“Door de ondersteuning die wij reeds vele jaren geven op nagenoeg alle A-klasse diagnose-apparatuur, verschillende systemen van onderdeelfabrikanten en onze beschikking over alle OE technische informatie, leek ons dit het juiste moment om de auto- en truckwerkplaats verder te ondersteunen met dit concept. Wat mij betreft is Mimechanic in feite de extra auto- of trucktechnicus voor elke werkplaats en zou dit een vast onderdeel moeten zijn van het technische team”, aldus Van Gellecom.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *