Nieuw online onderdelenplatform (UPDATE)

De van oorsprong Franse onderdelenleverancier Mister Auto is ook in de Benelux van start gegaan. Mister Auto richt zich met de verkoop in eerste instantie op de doe-het-zelver, daarnaast op garagebedrijven. In de landen waar de website tot nu toe actief is, komt ruim negentig procent van de opdrachten van particuliere consumenten.

In Amsterdam heeft Mister-auto.nl een kantoor geopend, van waaruit bestellingen worden aangenomen en verwerkt. De hotline zet sterk in op informatievoorziening voor consumenten en sinds kort ook voor garagebedrijven. Onderdelen worden binnen 24-48 uur bezorgd door onder andere UPS, Fedex, GLS en DHL.

In het eerste kwartaal van 2011 heeft Mister Auto volgens eigen zeggen al een paar duizend Nederlandse klanten (consumenten) in de webshop gehad. “Het eerste resultaat is voor ons erg bevredigend”, zegt Christophe Riberolle, manager internationale ontwikkeling van Mister Auto. Hij was op Autovak RAI om te overleggen met een aantal grossiers. Hij probeert de leveringstijd te verkorten door een samenwerking op te zetten met diverse onderdelenleveranciers.

Riberolle : “We zijn ons aan het oriënteren voor een magazijn, zodat de levertijd verder kan worden bekort. We hebben de ambitie om ons merk Mister Auto overal bekend te maken en de grootste online verkoper van auto-onderdelen en accessoires in Europa te worden. Over ongeveer drie maanden starten we met reclame op televisie en in consumentenbladen. Nu doen we dat alleen nog online, via bijvoorbeeld Google Adwords.”

Mister Auto bestaat sinds 2007 en het hoofdkantoor staat in het Franse Genas (bij Lyon). Er werken in totaal ruim negentig mensen van tien nationaliteiten en men levert van meer dan honderd verschillende onderdeelmerken 275.000 referenties. Het Europese bedrijf behaalde in 2010 een omzet van 25 miljoen euro. Riberolle verwacht voor dit jaar een omzet van 45 miljoen euro.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2706 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *