Het VWE heeft berekend dat de b2c-autoverkoop in heel 2011 in totaal 1.066.446 stuks bedraagt. In 2010 kwam de teller uit op 1.036.333, dat is 2,9 procent minder dan afgelopen jaar. In november 2011 daalde het aantal door autobedrijven aan eindgebruikers verkochte occasions nog met drie procent.

De zakelijke verkopen (b2b) kende ook een plus (acht procent) en zijn van 822.936 stuks in 2010 gestegen naar 888.406 verkochte auto’s. Opvallend is dat consumenten onderling (c2c) per saldo 1,7 procent minder auto’s verkochten, 760.800 stuks.

Het aantal verkochte bedrijfswagens kwam in heel 2011 in de categorie b2b uit op 101.388 stuks, een plus van bijna 3,5 procent ten opzichten van 2010. B2c tekende voor het aantal van 80.336 (-3,7 procent) en c2c verhandelde 88.094 stuks (-5,9 procent).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 oktober 2025
Evo Parts sluit zich aan bij AllParts
30 oktober 2025
Indicata: Occasionmarkt EV normaliseert
30 oktober 2025
Continental blijft onderdelenportfolio uitbreiden
30 oktober 2025
Sensor bepaalt bandendruk op basis van beladingsgraad
30 oktober 2025
Oud en nieuw
29 oktober 2025
Webfleet zet AI in voor voorspellend onderhoud
Meest bekeken berichten
Recente reacties