Omzet RDC stijgt licht in 2015

De automotive omzet van RDC is in 2015 uitgekomen op ruim 23 miljoen euro, iets meer dan in 2014. Het operationeel resultaat is met 2,2 miljoen euro een sterke verbetering ten opzichte van 2014.

Voor de informatieleverancier stond 2015 in het teken van de terugkeer naar de kernactiviteiten in de automotive. Een jaar eerder was gereorganiseerd en afscheid genomen van drie dochterbedrijven om terug te keren in de zwarte cijfers. Dat men sindsdien de omzet in de mobiliteitssector heeft weten vast te houden is conform hetgeen was beloofd aan de aandeelhouders – Bovag en RAI.

RDC zegt afgelopen jaar zijn processen verder op orde te hebben gebracht, met als leidraad de uitkomsten van een klanttevredenheidonderzoek. Er is een aantal nieuwe diensten geïntroduceerd, waarbij de digitale interactie tussen mobiliteitsbedrijven en hun klanten steeds de basis vormt. Daaronder apps voor de transportsector en proefritten, alsmede een systeem voor leads van consumenten. “Alles op basis van vraag uit de markt”, benadrukt directeur René Louter.

Hij verwacht in 2016 succesvol te blijven ondernemen. De vorig jaar ingezette positieve financiële trend zet zich in elk geval voort. “De omzet in eerste helft van 2016 komt hoger uit dan die van 2015. Waar we bovendien erg blij mee zijn, is dat we uit eigen middelen kunnen investeren in nieuwe projecten en verbetering van bestaande.” In de Benelux maken meer dan vijftienduizend bedrijven gebruik van de RDC-dienstverlening.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.