Overname Auto Electra door Sator-LKQ

Sator-LKQ, de onderdelenimport- en distributiegroep uit Schiedam, zet haar strategie van voorwaartse integratie onverminderd voort. De meest recente acquisitie is die van Auto Electra met vestigingen in Naaldwijk en Delft. Hiermee versterkt Sator-LKQ haar netwerk in de Randstad.

Inmiddels nadert voor het eigen grossiersnetwerk van Sator-LKQ, na de acquisitie van Auto Electra, de omzetgrens van 300 miljoen euro. En daar zal men naar verwachting de komende maanden nog wel overheen gaan. Begin dit jaar werden ook al de grossiers Piet Heijl en Schaftenaar overgenomen. Directeur Adriaan Roggeveen benadrukt, dat uiteindelijk gestreefd wordt naar een landelijk dekkend netwerk van ongeveer 70-75 eigen grossiersvestigingen.

Dat netwerk wordt overigens in bepaalde regio’s gecompleteerd met onafhankelijke grossiers die een strategische samenwerking met Sator-dochter Fource maken. De huidige eigenaren van Auto Electra vormen tevens het management team van de onderneming. Het team bestaat uit de heren Maartense, van Wijk en van den Enden, die ook op hun post blijven om de continuïteit van de onderneming te waarborgen. “Wij zijn trots op de totstandkoming van deze overname omdat wij daarmee de vertrouwde kwaliteit en service niet alleen op een hoog niveau kunnen continueren, maar de komende tijd nog verder kunnen verhogen”.

Auto Electra is met haar twee vestigingen marktleider in de betreffende regio. Het bedrijf werd in 1946 opgericht in Naaldwijk en is sinds 1992 ook met een grote vestiging in Delft aanwezig. Het bedrijf telt 30 medewerkers en bedient daarmee een grote professionele klantenkring met automaterialen, banden, gereedschappen en werkplaatsuitrusting.

Grote vestigingen

Roggeveen: “Met de acquisitie van het overigens zeer succesvolle Auto Electra groeit ons eigen grossiersnetwerk. In de komende maanden zullen wij nog een paar strategische overnames bekend maken waarmee we ons oorspronkelijk plan van een goede landelijke dekking dicht gaan naderen. Inmiddels overweegt een groeiend aantal groothandelsbedrijven hun activiteiten aan ons over te dragen en daarmee op te gaan in ons netwerk van grote potente vestigingen. Er ontstaat daardoor een win-win-situatie waarbij alle betrokkenen belang hebben. Het service aanbod aan de autobedrijven zal daarmee groeien naar een niveau dat tot voor kort voor onmogelijk werd gehouden. Daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de efficiency in de werkplaats. Zonder die toegevoegde waarde is de rol van de groothandel overbodig.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1824 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *