Pakketdienst tot in de auto

Volvo komt met de eerste bezorgservice die rechtstreeks pakketjes aan de auto aflevert. Deze nieuwe vorm van ‘Roam Delivery’ is een primeur voor de auto-industrie. Met de nieuwe dienst kunnen consumenten hun internetbestellingen bij de auto laten afleveren.

Met Volvo’s nieuwe ‘digitale-sleuteltechnologie’ kunnen bestuurders bij het doen van een internetbestelling hun auto kiezen als afleverpunt. De bezorgdienst laat vervolgens de eigenaar via zijn smartphone of tablet weten wanneer de bestelling bij de auto wordt bezorgd of wanneer deze iets bij de auto komt ophalen.

Als de bestuurder de bestelling afrondt, geeft hij een digitale sleutel waarmee de bezorger de auto kan openen en sluiten en waarmee de besteller dat kan controleren. Als de bezorging of het afhalen is gebeurd, vervalt de digitale sleutel.

Digitale sleutel

Het systeem is gebaseerd op Volvo’s telematica-app Volvo On Call. Hiermee is het onder meer mogelijk om via de mobiele telefoon op afstand de auto te koelen dan wel te verwarmen, de locatie van de auto te zien en het brandstofniveau te controleren.

Volvo heeft Roam Delivery tijdens een pilot met honderd mensen getest. Maar liefst 86 procent van de deelnemers gaf na afloop aan dat deze nieuwe technologie tijdwinst oplevert. Met deze innovatieve toepassing van digitale sleutels is het mogelijk om tijd en geld te besparen en tegelijkertijd de milieuschade door onnodig gereden kilometers te beperken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *