Partspoint opent derde regiomagazijn

Rolf Lauret van Autobinck Groep opende vrijdag het inmiddels derde regiomagazijn van de Partspoint Group. Over twee maanden moeten het er vijf zijn, zodat de afnemers, het Brezan-netwerk, de AD-grossiers en de niet tot een netwerk behorende automaterialengrossiers, optimaal beleverd worden.

De regiomagazijnen in Zwijndrecht en Weesp waren al open gegaan, nu Apeldoorn en binnen twee maanden openen de deuren in Assen en Helmond. In eerste instantie was het de bedoeling om op ieder magazijn 45.000 onderdelen en banden beschikbaar te hebben, maar met de opening van Apeldoorn blijkt deze ambitie al te zijn opgeschroefd naar 60.000 stuks. Vanuit de regiomagazijnen worden er per dag ongeveer vijftig routes gereden naar meerdere afnemers. De regiodepots worden op hun beurt ondersteund door onder andere de twee centrale magazijnen in Ede en Oosterhout.

Nieuwe logistieke structuur

De integratie van de logistieke activiteiten van AD Benelux Oosterhout en Partspoint Ede, en de synergie die gezocht wordt met het eveneens tot de Partspoint-groep behorende Brezan-netwerk, heeft begin van dit jaar geleid tot een plan voor het openen van de vijf depots of regiomagazijnen.

De Brezan-vestigingen werden al ondersteund door een zevental depots, maar die waren gekoppeld aan bestaande verkooppunten. Deze worden onderdeel van de nieuwe logistieke structuur. “Door de investering in vijf regiomagazijnen, die samen landelijk dekkend zijn wordt een grotere mate van beschikbaarheid gerealiseerd en daarnaast een uitbreiding van het assortiment. “Vanuit de depots kan iedere klant binnen twee uur beleverd worden. Daarnaast zijn de magazijnen ook ingericht om onderdelen en serviceproducten te kunnen afhalen”, legt ceo Cor Baltus uit.

Lauret: “De onderdelenmarkt is sterk in beweging. De consolidatieslag is nog niet ten einde. Wij nemen de aftermarket serieus en zien het als een strategische pijler onder onze groep. Daarom kijken we niet alleen naar de parts business op lange termijn, maar zijn bereid er fors in te investeren.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1793 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.