Pon-start-up op Nationaal Telematicacongres Automotive Insiders

Op het eerste Nationaal Telematicacongres wordt 15 juni onder meer de start-up MIND van auto-importeur Pon belicht. Tjeerd Tuitel, general manager van MIND, zal de bühne betreden.

Telematica zal in toenemende mate het toneel zijn waar autofabrikanten, dealernetwerken, leasemaatschappijen en het onafhankelijke kanaal strijden om de klant. MIND richt het vizier op de zakelijke markt en de individuele autobezitter. In de afgelopen maanden zijn ruim achtduizend auto’s voorzien van een MIND-smartbox. De actuele resultaten komen aan bod op het congres, dat Automotive Insiders organiseert in samenwerking met vakblad Aftersales Magazine.

Geld verdienen

Hoofdredacteur Jos Veldhuisen van Aftersales Magazine zal op het kennisevent inzoomen op de belangrijkste telematicatrends en hun betekenis voor de bestaande marktverhoudingen. Hoe met telematica geld valt te verdienen, vertelt Kenneth van Dam (The Plan B Company). Marketinggoeroe Paul Moers maakt inzichtelijk hoe de online klant te verleiden om keuzes te maken.

Het programma voorziet eveneens in een publiek debat, aan de hand van stellingen rond telematica. Medewerking verlenen onder anderen Martijn Versteegen (marketingdirecteur Leaseplan) en Freek Blekxtoon (directeur Group Auto Nederland). Het Nationaal Telematicacongres begint om 14.00 uur (ontvangst vanaf 13.00 uur) en staat onder leiding van Clem Dickmann, directeur van kennisbureau Aumacon.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.