Recall BMW 69.000 voertuigen

Autofabrikant BMW roept wereldwijd 69.000 auto’s terug naar de werkplaats. Het gaat om auto’s uit de 5-, 6- en 7-serie, maar ook de SUV’s X5 en X6, die uitgeleverd werden tussen februari 2008 en december 2010. Het gaat om modellen die acht of twaalf cilinders hebben.

Mark Loojenga, woordvoerder van BMW Groep Nederland, laat weten dat het in ons land om 396 auto’s gaat. “Kwaliteitscontroles hebben aangetoond dat er een kleine kans bestaat dat in betreffende auto’s mogelijk kortsluiting in de motorruimte kan ontstaan. In dit geval verschijnt er een melding in het display, die de verminderde motorkoeling aangeeft.”
De pomp wordt voor de klant kostenloos vervangen.

De oorzaak is dat er mogelijk vocht kan binnendringen in de koelvloeistofpomp van de turbo. In zeer zeldzame gevallen kan deze kortsluiting na het uitschakelen van de motor tot oververhitting en smeulverschijnselen leiden. “Er zijn bij ons naar aanleiding van het defect geen brandgevallen bekend, maar om de hoge productkwaliteit van BMW te kunnen blijven waarborgen, is besloten om tot een preventieve reparatie aan deze auto’s over te gaan”, aldus Loojenga.

Type   Van   Tot
5-serie GT (F07)    02/2009    11/2010
5-serie (F10)    06/2009    10/2010
6-serie Cabrio (F12)    11/2009    08/2010
7-serie (F01, F02, F03)    02/2008    09/2010 (F03 tot 11/2010)
7-serie Aktive Hybrid (F04)    07/2009    09/2010
X5 (E70)    10/2008    12/2010
BMW X6 (E71)    10/2007    12/2010
BMW X6 Aktiv Hybrid (E72)    01/2009    02/2011
Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:”Times New Roman”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *