Het is van levensbelang voor een autofabrikant om zo groot mogelijk te worden. Dat vindt althans Carlos Ghosn, algemeen directeur van Renault-Nissan, het op drie na grootste autoconcern ter wereld.

Renault-Nissan ambieert op termijn een plek in de top drie van de ’s werelds grootste autoconcerns. Op dit moment zijn dat Toyota (9,98 miljoen), Volkswagen (9,73 miljoen) en General Motors (9,71 miljoen).

“Vijftien jaar geleden waren de grootste automakers niet per se de meest concurrerende”, aldus Ghosn. “Tegenwoordig is het daarentegen steeds moeilijker voor kleine spelers om concurrerend te blijven.” Volgens hem moetde nadruk komen te liggen op lokale productie in bijvoorbeeld China, Brazilië en India “Auto’s maken voor de export naar andere markten is iets uit het verleden. Fabrikanten zonder lokale productie zullen klein blijven.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
Meest bekeken berichten
Recente reacties