Het is van levensbelang voor een autofabrikant om zo groot mogelijk te worden. Dat vindt althans Carlos Ghosn, algemeen directeur van Renault-Nissan, het op drie na grootste autoconcern ter wereld.

Renault-Nissan ambieert op termijn een plek in de top drie van de ’s werelds grootste autoconcerns. Op dit moment zijn dat Toyota (9,98 miljoen), Volkswagen (9,73 miljoen) en General Motors (9,71 miljoen).

“Vijftien jaar geleden waren de grootste automakers niet per se de meest concurrerende”, aldus Ghosn. “Tegenwoordig is het daarentegen steeds moeilijker voor kleine spelers om concurrerend te blijven.” Volgens hem moetde nadruk komen te liggen op lokale productie in bijvoorbeeld China, Brazilië en India “Auto’s maken voor de export naar andere markten is iets uit het verleden. Fabrikanten zonder lokale productie zullen klein blijven.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
20 november 2025
Kabinet
20 november 2025
Stijgende naamsbekendheid door AutoFirst
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
19 november 2025
Omzet Enterprise met miljard dollar gegroeid
Meest bekeken berichten
Recente reacties