Stokvis distributeur AutopStenhoj

Stokvis Equipment is met ingang van deze maand aangesteld als exclusief distributeur voor de Nederlandse markt van hefbrugproducent AutopStenhoj. De Duits-Deense combinatie komt in het Stokvis-programma naast de bestaande producten van Stertil-Koni.

Tijdens een bijeenkomt in het Duitse Rheine, thuisbasis van Autop, werd de deal met Stokvis vandaag in het bijzijn van de Nederlandse vakpers bekendgemaakt. Bij die gelegenheid sprak Stokvis-directeur Arian van den Berg van “een geweldige en belangrijke stap vooruit.” Volgens hem vult AutopStenhoj het bestaande Stokvis-programma goed aan.

Stenhoj en Autop maakten vorig najaar tijdens de Automechanika Frankfurt bekend dat ze hun al twee decennia durende periode van nauwe samenwerking gingen versterken. Beide merken opereren sindsdien onder één naam en werken vanuit dezelfde visie en strategie. Stenhoj maakt sinds 2008 deel uit van het leveringspakket van Stokvis Equipment. Eerder werd het Deense merk vertegenwoordigd door Apco en – later – het toenmalige Lasaulec Machinery Equipment. Autop Maschinenbau GmbH maakt sinds 1996 deel uit van de Stenhoj Group.

De twee ‘bloedgroepen’ beschikken over fabriekshomologaties van onder meer Volvo, VW, Renault, Mercedes, Audi en BMW. Voor hefbrugproducenten worden homologaties, zo zei Van den Berg, steeds belangrijker. “Met name omdat de nieuwste generaties voertuigen niet altijd meer op standaard hefbruggen zijn op te nemen.” In dat verband noemde hij de nieuwe BMW 7 serie L, Audi Q7 en komende generaties Landrovers en Jaguars met elektrische aandrijving. “Gewichtsverdeling wordt in dat opzicht ook een steeds belangrijker onderwerp.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *