Toeleverancier Denso gaat meer producten uit de eerste montage beschikbaar maken voor de onafhankelijke aftermarket. Daarnaast moeten veelgebruikte producten marktdekkend aanwezig zijn in het programma.
Denso is bekend als toeleverancier aan de productielijnen van met name Toyota en Lexus. De producten die daarvoor worden gemonteerd gaan naar gelang de auto ouder wordt ook onder hun OE-nummers naar de werkplaatsen van de dealers. Daarnaast levert Denso ook steeds meer eerstemontageproducten in de aftermarket voor Europese toepassingen zoals BMW, Opel, VW Groep, Volvo etc.
Begon Denso met ruitenwisserbladen en bougies, een jaar later gevolgd door gloeibougies, inmiddels zit Denso aan 27 productcategorieën. Voor 2017 heeft de toeleverancier over de gehele linie uitbreidingen gepland. Het motormanagementprogramma krijgt dit kwartaal zelfs twee compleet nieuwe categorieën, waarmee het totaal op zeven komt. Naast de al bestaande bobines, EGR-kleppen, uitlaatgastemperatuursensoren, brandstofpompen en luchtmassameters zijn er nu MAP-sensoren en krukas-/nokkenaspositiesensoren toegevoegd.
De lijst sensoren omvat zowel typen volgens het MPU-principe (magnetische pick-up) als volgens het MRE-principe, dat gebruikmaakt van magnetische weerstandelementen. Er zijn twee montageversies: direct of bedraad. Denso gebruikt als voornaam verkoopargument dat het als eerstemontagefabrikant de kennis in huis heeft voor deze toepassingen en die nu aan de onafhankelijke aftermarket aanbiedt.
MAP-sensoren
Dat geldt ook voor de MAP-sensoren die Denso toevoegt aan het leveringsspectrum: het merk levert ze voor de eerste montage en inmiddels ook aan het vrije kanaal. Het gaat om elf artikelnummers voor de onafhankelijke naverkoop, hetzelfde aantal als beschikbaar onder OE-label.