Toyota-dealers testen voorraadsysteem Parex

De Toyota-dealervereniging (TDAH) en Parex zijn begin januari gestart met een pilot van het Parex-systeem. Het uiteindelijke doel is om dit bij een groot aantal van de 138 Toyota-dealers in Nederland te introduceren.

Parex creëert een groot virtueel magazijn tussen de vestigingen en stelt dealers in staat hun incourante voorraden terug te dringen. Via integratie met DMS Car-IT wordt het voor deelnemende dealers mogelijk met een druk op de knop de beschikbare voorraden bij collega’s in te zien. Daarbij wordt ook aangegeven of het onderdeel als incourant te boek staat en of het inmiddels omgenummerd is. Er kunnen ook meerdere onderdelen tegelijkertijd gezocht worden met een weergave van welke dealer het meeste kan leveren en tegen welke condities.
Sinds de start op 3 januari zijn al meer dan negentig vestigingen aangesloten op het virtuele magazijn van Parex en zijn al meer dan 3.000 zoekopdrachten uitgevoerd.

Parex is opgericht in 1998 en bedient meer dan 5.500 dealers in meer dan vijftig landen met haar virtuele onderdelenmagazijn. Het virtuele magazijn bevat inmiddels meer dan zeventig miljoen OEM-onderdelen.

Lees hier een uitgebreid artikel over het Parex-systeem in Aftersales Magazine nummer drie 2011 >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *