De Toyota-dealervereniging (TDAH) en Parex zijn begin januari gestart met een pilot van het Parex-systeem. Het uiteindelijke doel is om dit bij een groot aantal van de 138 Toyota-dealers in Nederland te introduceren.

Parex creëert een groot virtueel magazijn tussen de vestigingen en stelt dealers in staat hun incourante voorraden terug te dringen. Via integratie met DMS Car-IT wordt het voor deelnemende dealers mogelijk met een druk op de knop de beschikbare voorraden bij collega’s in te zien. Daarbij wordt ook aangegeven of het onderdeel als incourant te boek staat en of het inmiddels omgenummerd is. Er kunnen ook meerdere onderdelen tegelijkertijd gezocht worden met een weergave van welke dealer het meeste kan leveren en tegen welke condities.
Sinds de start op 3 januari zijn al meer dan negentig vestigingen aangesloten op het virtuele magazijn van Parex en zijn al meer dan 3.000 zoekopdrachten uitgevoerd.

Parex is opgericht in 1998 en bedient meer dan 5.500 dealers in meer dan vijftig landen met haar virtuele onderdelenmagazijn. Het virtuele magazijn bevat inmiddels meer dan zeventig miljoen OEM-onderdelen.

Lees hier een uitgebreid artikel over het Parex-systeem in Aftersales Magazine nummer drie 2011 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 juli 2025
Stichting Branchenormering Schadeherstel stopt
18 juli 2025
Energie
17 juli 2025
Gert Veenstra countrymanager Autorola
17 juli 2025
1 op de 5 automobilisten ervaart schade in wasstraat
17 juli 2025
ING: Invoering kilometerheffing duldt geen uitstel
17 juli 2025
Schaal en groei
Meest bekeken berichten
Recente reacties