TU Automotive 2016 opent connected deuren

Op 2 en 3 november aanstaande wordt in München weer Europa’s grootste technologiecongres voor de autosector (industrie en retail) gehouden. Er worden ruim 1200 bezoekers verwacht. Vorig jaar was een kwart van de ruim 1100 mensen die de congresdeuren passeerden afkomstig van autofabrikanten.

Thema’s zijn dit jaar de connected car, de zelfrijdende auto en de door de consument gedreven veranderende mobiliteit. In de zijlijn wordt aandacht besteed aan onderwerpen als privacy en de regie rond de door auto’s en hun inzittenden gegenereerde datastromen.

Diverse autofabrikanten, waaronder Volkswagen, Daimler, BMW, Volvo, PSA, Fiat, Renault en Ford, geven hun visie en strategie rondom deze thema’s. Serviceproviders en technologiepartners van de autofabrikanten laten zien hoe ze gezamenlijk de consument – maar ook de zakelijke klant – omarmen om deze ‘verbonden’ te houden met het partnernetwerk dat is gebouwd rond een bepaald merk. Denk aan onder andere Google, Uber en managers van mobilityconcepten als Car2Go. Bij alle thema’s staat de digitalisering van de gehele keten centraal, evenals de mogelijkheden die daardoor ook niet-automotive gerelateerde partijen krijgen.

TU-Automotive Europe Conference and Exhibition organiseert dit event inmiddels een aantal jaren, deze keer in het International Congress Centre München. Aftersales Magazine zal er exclusief verslag van doen. Wie er zelf naartoe wil, met de mogelijkheid in discussie te gaan met topmanagers van binnen en buiten de auto-industrie, kan zich inschrijven via de website van TU Automotive waarbij opgemerkt dat met de promotiecode Aftersalesmagazine, een interessante korting kan worden verkregen.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1830 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *