Prijs is nog altijd het belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Maar ook vertrouwen en transparantie blijken belangrijke zaken voor de consument. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland onder 526 huishoudens.

Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast ook zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of grondig gereinigd is van tevoren, is minder relevant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 november 2025
Bob Velthuis beoogd voorzitter BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven
21 november 2025
Gaspedaal.nl analyseert 14 miljoen apk-rapporten
21 november 2025
‘Geen grossierswisseling voor een concept’
21 november 2025
Meer en meer particulieren aan de EV
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
Meest bekeken berichten
Recente reacties