Prijs is nog altijd het belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Maar ook vertrouwen en transparantie blijken belangrijke zaken voor de consument. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland onder 526 huishoudens.

Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast ook zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of grondig gereinigd is van tevoren, is minder relevant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties