Prijs is nog altijd het belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Maar ook vertrouwen en transparantie blijken belangrijke zaken voor de consument. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland onder 526 huishoudens.

Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast ook zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of grondig gereinigd is van tevoren, is minder relevant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
Meest bekeken berichten
Recente reacties