Virtuele winkelwagen zorgt voor onrust

Er wordt veel gesproken over webshops en bestellingen die er B2B gepleegd worden. Zowel onderdelenfabrikanten als grossiers zijn onrustig. Aftersales Magazine vroeg de afnemers naar de gemaakte keuzes.

Onderzoeksuitkomsten

Een van de opvallende uitkomsten uit ons onderzoek is de uitgesproken loyaliteit aan de grossier en erkenning van diens toegevoegde waarde. Een van de reacties is op dit vlak veelzeggend: “Prijstechnisch ontlopen de prijzen elkaar niet met onze vaste grossier. Onderdelen kunnen niet op de dag geleverd worden. Garantie? Bij een verkeerd onderdeel is retourneren lastig. Kortom, geen toegevoegde waarde voor onze continui%u0308teit.” Dit betreft een universeel autobedrijf, met een werkplaatsconcept bovendien. Een andere veelzeggende reactie komt bij een schadebedrijf vandaan dat meldt dat ‘de vaste leveranciers alles hebben, een belletje en het wordt geleverd’. Ook de manier waarop de grossier meedenkt als het autobedrijf even tegen een probleem aanloopt wordt gewaardeerd en met loyaliteit beloond.

Lees hier het volledige artikel met alle resultaten >>

Koopt u bij webshops?

De hele discussie rondom de positie van de webshops, zowel tussen branchegenoten onderling als in de concurrentieslag met de particulier, is voorzien van de nodige emotie. Europa is op veel fronten een markt met vrij handelsverkeer, dat door de gemeenschappelijke munt nog eens vergemakkelijkt wordt. Alleen is de levensstandaard in de lidstaten niet overal vergelijkbaar waardoor het schuiven met onderdelen, om ons daartoe te beperken, ineens financieel erg interessant wordt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *