De connected car en de connected klant. Autofabrikanten blijven deze via allerlei diensten combineren, zoals BMW nu met een taxidienst.

Ook als de betreffende consument helemaal geen auto wil bezitten. Autodelen is tot nu toe een dure hobby voor autofabrikanten. Niet voor niets werken BMW (Drive Now) en Daimler (Car2Go) nu steeds vaker samen.

Taxi-service

BMW heeft nu besloten om via dezelfde app als waarmee toegang wordt verkregen tot een deelauto, ook een taxiservice te introduceren. Daarmee stapt BMW – voorlopig alleen nog in de VS – in de markt die wordt bedient door Uber en Lyft. In Duitsland was Mercedes-Benz al eerder in een taxidienst gestapt, maar kreeg daar wel veel kritiek van de taxibedrijven, traditioneel vooral Mercedes-kopers.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
11 september 2025
Garage Michielsen wordt TOP Merkspecialist
11 september 2025
Hogere omzet, lagere winst autodealers
11 september 2025
Rolls-Royce Phantom wordt honderd in de Mariënwaerdt
Meest bekeken berichten
Recente reacties