LKQ neemt aandeel in dataplatform Caruso

LKQ Europe, de Duitse grossiersgroep Wessels+Müller en de Franse retailgroep Mobivia nemen een aandeel in het dataplatform Caruso, ontwikkeld door TecAlliance (onder meer Tecdoc en Teccom).

Deze voor velen onverwachte stap werd gisteren bekend gemaakt door Andy Hamilton, vice president European operations bij LKQ. Hij deed de mededeling tijdens het Partner Connect-event van Caruso in Keulen.

Volwassen initiatief

Met deze stap schaart LKQ zich in het rijtje aandeelhouders, dat bestaat uit onder anderen Bosch en Continental. Hamilton noemde Caruso “een inmiddels volwassen initiatief, dat bovendien kan rekenen op de steun van Clepa.” Ook lopen volgens hem verregaande gesprekken met Acea om data die straks uit de connected car komt te ontsluiten voor het universele autobedrijf. Krachtenbundeling is daarbij belangrijk, want de investeringen in een betrouwbaar platform zijn groot.

Schaalvoordeel

Door de toetreding van LKQ, Wessels+Müler en Mobivia (eigenaar van onder meer de concepten Auto 5, Midas, ATU en Norauto) krijgt Caruso nu ook op retailniveau een belangrijk schaalvoordeel. Zowel LKQ als Wessel+Müller is een sterke conceptregisseur. Mobivia stuurt – deels in eigendom en deels in franchise – bijna 2.100 universele autobedrijven aan. Eerder dit jaar interviewde Aftersales Magazine de strategiemanager van Caruso, Alexander Haid.  

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1691 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen