Volkswagen introduceert de mogelijkheid om met de stem en Google Assistant een afspraak te plannen voor een apk. Het is de bedoeling om op basis van deze techniek ook andere diensten te gaan leveren.

Volkswagen-rijders kunnen al een tijdje op verzoek automatisch een seintje krijgen als het tijd is voor de apk en deze direct inplannen in agenda van de dealer. Dat kon al via de laptop en smartphone en nu ook met Google Assistant. Vertrekpunt is de uitgesproken zin ‘Hey Google, praat met Volkswagen Nederland’. Zodra het contact is gelegd, helpt de computer van de importeur de klant volgens vast protocol (klik op de foto) verder om een afspraak in te plannen. Dat gebeurt op basis van een aantal gerichte vragen, bijvoorbeeld op welke datum de apk bij voorkeur dient te gebeuren en om welke Volkswagen (kenteken) het gaat. Als alle gegevens compleet zijn, wordt de afspraak direct ingepland en bevestigd bij de gewenste dealer. De opgedane klantervaringen worden gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Een apk voor een Volkswagen plannen via Google Assistant kan op een smartphone of via de Google Nest Hub. Binnenkort is het ook mogelijk om dit te doen via de Google Home.
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
23 oktober 2025
Nico Stolk verlaat ABS
23 oktober 2025
Terechte winnaar
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
Meest bekeken berichten
Recente reacties