420 miljoen winst Leaseplan in Q3

Autoleasemaatschappij Leaseplan meldt over het derde kwartaal een nettoresultaat van 420 miljoen euro. Dat is inclusief de 213 miljoen euro uit de verkoop van Leaseplan Australië en Nieuw-Zeeland, en de afsplitsing van Carnext.

De totale vloot van Leaseplan groeide met 2,4 procent tot 1,8 miljoen voertuigen, waarbij het orderboek in het derde kwartaal van 2021 een nieuw record bereikte, deels veroorzaakt door het tekort aan halfgeleiders dat de levering van nieuwe auto’s heeft vertraagd. Er werden 58.200 voertuigen verkocht in het derde kwartaal, 12,6 procent minder dan in het derde kwartaal van 2020. Na negen maanden staat er voor 2021 nog wel een plus ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, van 6,6 procent.

Versnelde groei

In een reactie op de resultaten zegt ceo Tex Gunning: “Onze recordresultaten laten zien dat Leaseplan met succes uit de pandemie is gekomen en klaar is voor een nieuw tijdperk van versnelde groei, met abonnementen voor privéauto’s die populairder zijn dan ooit. De groei van de vloot vertoonde een opwaartse trend in onze belangrijkste segmenten, terwijl de kredietverliezen lager waren dan verwacht – beide duidelijke tekenen dat ons hoogwaardige klantenbestand weer normaal wordt. Ons orderboek blijft op recordhoogte, en hoewel het chiptekort de levering van sommige nieuwe auto’s vertraagt, houden we klanten in beweging door populaire vooraf geconfigureerde voertuigen, gebruikte autoleasing en contractverlengingen aan te bieden.”

“De digitale transformatie van Leaseplan blijft ook op schema, met de voortdurende uitrol van nieuwe modules in onze Next Generation Digital Architecture, zoals onze cloudgebaseerde klantenservice en fleetdatamanagement-platforms. Deze toonaangevende aanpak zal ervoor zorgen dat we goed gepositioneerd zijn om te voldoen aan de groeiende vraag van klanten, door digitale diensten te leveren tegen digitale kosten, terwijl de chipcrisis afneemt. ”

Duurzaamheid

“Hoewel we trots zijn op onze groei en financiële prestaties, geloven we dat er geen bestaan ​​is zonder co-existentie. Daarom hebben we onlangs onze ambitieuze duurzaamheidsstrategie van de volgende generatie – ‘Driving to Zero’ – gelanceerd op de VN-conferentie over klimaatverandering in Glasgow. Dit verbreedt onze focus van EV’s naar de hele ESG-agenda (environmental, social and governance, EP) en introduceert nieuwe verbintenissen rond alle kwesties die belangrijk zijn voor onze belanghebbenden: BKG-emissies (broeikasgasemissies, EP), diversiteit en inclusie en ethische toeleveringsketens. Net zoals Leaseplan de industrie leidde in de transitie naar emissievrije mobiliteit, hopen we dat onze nieuwe aanpak ook andere verantwoordelijke bedrijven zal inspireren om concrete actie te ondernemen op weg naar een duurzamere en inclusievere wereld.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 3064 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *