ALD Automotive opent Mobility Design Center

ALD Automotive heeft het Mobility Design Center geopend, een interactieve ruimte waar organisaties tijdens een workshop hun mobiliteitsvisie kunnen uitwerken. Zo moeten de kosten van mobiliteit direct inzichtelijk worden.

De leasemaatschappij zegt veel vragen te krijgen van klanten die – mede door het vele thuiswerken – hun mobiliteitsbeleid opnieuw willen inrichten. Lonneke van der Horst, namens ALD Automotive mede-initiatiefnemer van het Mobility Design Center: “We merkten dat er binnen organisaties ideeën zijn voor een ander mobiliteitsbeleid en dat zij goed weten welke kant zij hiermee op willen. Alleen is de stap naar de praktijk vaak lastig te concretiseren. Samen met wagenparkbeheerders, HR-managers en directieleden kunnen we dit nu helder in kaart brengen.”

Alternatieve vervoersvormen

ALD Automotive lanceerde eerder al het Mobility Experience Center, om organisaties vooral te inspireren, met trendfilms en businesscases. In het nu geopende Mobility Design Center kunnen bezoekers meteen aan de slag met het vormgeven van het beleid. Door met interactieve tools verschillende variabelen in kaart te brengen en daarmee te schuiven, blijkt direct het effect. Bijvoorbeeld de kosten en CO2 bij de overstap naar meer elektrisch rijden, meer fietsen of meer thuiswerken. Ook worden woon-werkafstanden van medewerkers inzichtelijk gemaakt, zodat beter valt in te schatten wat de potentie is van alternatieve vervoersvormen.

Scenario’s

Bij de workshops wordt gebruik gemaakt van werkelijke data van het bedrijf zelf, legt Van der Horst uit. “Gezien de huidige ontwikkelingen rondom Covid-19 en het beperken van bezoek en contact is het ook mogelijk om een online workshop te plannen. Maar online of niet, organisaties kunnen zonder meer direct aan de slag met een aantal concreet uitgewerkte scenario’s.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *