Een nieuwe landelijke campagne moet de garageformule James vooral bij particuliere klanten in beeld brengen. Tegelijk met die campagne introduceert James zijn eigen product voor privé lease.

Een herkenbare styling en daardoor grotere naamsbekendheid onder met name particuliere klanten lag ten grondslag aan het ontwerp van een nieuwe huisstijl. De uitrol daarvan vindt de komende maanden plaats. Omdat garagebedrijven zien dat die particuliere klant in toenemende mate overstapt van een eigen auto naar een privé geleasete auto, is het besluit genomen om daarvoor een eigen product in de markt te zetten. Directeur Denis van Altena verwacht dat dit in mei beschikbaar is.

Verdienmomenten

Het helpt daarbij dat James van oudsher sterk vertegenwoordigd is in het zakelijke segment. Denis van Altena ziet meerdere voordelen van het aanbieden van privé lease. “We creëren daarmee zelf een rijdende vloot van occasions. Het blijkt immers voor veel van onze bedrijven moeilijk om aan goede, jonge occasions met lage kilometerstanden te komen. We denken er daarbij aan om het principe te hanteren dat we de auto na een bepaalde periode uit het contract kunnen halen. We bieden de private leaserijder dan onder dezelfde voorwaarden een nieuwe auto aan. De auto die we uit het contract hebben gehaald verkopen we.” “Private lease op zich levert misschien niet de meeste marge op, maar er zitten wel een aantal verdienmomenten aan vast: je kunt de inruilauto verkopen van de klant die overstapt op private lease, je krijgt provisie over het leasecontract, je hebt wat onderhoud gedurende de looptijd en je kunt aan het eind weer een auto verkopen. Als je al die momenten benut, heb je zeker een goed businessmodel.”

ROB

Hoewel privé lease een particuliere klant betreft, is hij in de ogen van het autobedrijf een zakelijke klant. Die verschuiving van particulier naar zakelijk maakt dat Denis van Altena fel gebrand is op die ROB-contracten. “Ik verwacht dat vroeg of laat misschien wel de helft van het wagenpark op de een of andere manier in de lease zit. Wil je die auto’s straks kunnen onderhouden, dan zal je bij leasemaatschappijen in beeld moeten zijn. Zij doen geen zaken met individuele bedrijven. Dealerbedrijven zijn er ook steeds minder. Bovendien is die band tussen leasemaatschappij en dealer ook niet meer zo innig.”
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Empress on GreenMobility gaat op in MyWheels: “greenmobility was super je kon de deelauto s overal zetten bij my wheels is dit niet het geval…en bij my…mrt 27, 07:33
  • Theo Martens on Kortsluiting in de EV-transitie: “Geachte heer Veldhuisen, Volgens mij heeft de EU vorige week een lijstje gepubliceerd waaruit bleek dat EV de op één…mrt 21, 14:20
  • Daan Jongejan on Gomes opent occasionvestiging: “Mooie vestiging en heel veel succes met de verkoop van deze occasions.mrt 14, 17:40
  • Remar on Tesla-fabriek Berlijn stilgelegd na brand: “Electrische auto’s (naaimachine onder de auto’s) niets voor mij als echte auto fanaat, om over de modellen maar niet te…mrt 5, 12:38
  • Ronald Verschure on Buiten Kantooruren: Kunstig priegelen: “Hey Gert ik zie dat je ook van brandweer voertuig hebt naar gemaakt zou je voor me zo 1 willen…mrt 1, 23:06