Lease Service Partner (LSP), een concept voor universele autobedrijven voor onderhoud en reparatie van leaseauto’s, hoopt binnenkort de 250ste deelnemer aan te sluiten. In de loop van 2025 moeten dat er 350 tot 400 worden.
Die verwachting spreekt LSP-manager Denis van Altena uit nu LSP bijna een jaar deel uitmaakt van de service- en conceptenportfolio van LKQ Fource.
Professionalisering
In het afgelopen jaar heeft LSP, met de opgedane ervaringen en de input van diverse leasemaatschappijen, een verdere professionaliseringsslag gemaakt. Denis van Altena: “Zo hebben we middels Moobi een eigen EV-kwalificatie in huis. Tevens is het voor de zakelijk sturende partijen van belang dat een LSP-onderneming tevens de labels Groen Gedaan en Qualified omarmt. Dit alles leidt tot een stevige groei van LSP.”
R.O.B.-dienst
Bij het betrouwbaar en duurzaam onderhouden en repareren van leaseauto’s gaat het niet alleen om de technische competenties van werkplaatsmedewerkers, maar ook over het juiste gebruik van het R.O.B-systeem. Van Altena: “Mede daarom heeft LSP geïnvesteerd in een eigen R.O.B.-dienst, die de LSP-ondernemers ondersteunt bij het aanvragen en goedgekeurd krijgen van de reparatie- en onderhoudswerkzaamheden bij de betreffende leasemaatschappij.”
LSP claimt inmiddels 25 leasemaatschappijen aan zich te hebben gebonden. Gezamenlijk beheren zij een vloot van 750.000 voertuigen.