AAS introduceert een nieuwe, vierde kernwaarde in haar beleid: 100 procent betrokken. “In alle beleidsbeslissingen zullen we maximaal rekening houden met mens en milieu”, zegt AAS-directeur Nicole Spenkelink.
Het MVO beleid zal gefaseerd in het hele netwerk van AAS worden doorgevoerd. “Het is voor een groot deel een mentaliteit die moet groeien. Wij verwachten niet dat alle schadeherstellers bij alles meteen duurzaam gaan denken. Daarom starten we stapsgewijs zodat we daarin kunnen groeien”, aldus Spenkelink. De andere drie kernwaarden van de keten zijn: 100% vakmanschap, klantgedreven en ontzorgen.
Eerder deze week kreeg AAS een ketencertificering Duurzaam Repareren voor schade en glasherstel en ontving milieulabels van lakleveranciers (Eco Pro van Du Pont Refinish). Binnen het eigen netwerk gaat AAS met vijf ambassadeurs aan de slag, die al intensief bezig zijn met MVO. AAS-voorzitter Arnold Hagen, directeur van het gelijknamige schadeherstelbedrijf in Apeldoorn, is een warm pleitbezorger van MVO en ontving onlangs het Eco Pro schild. “Ik ben er trots op dat onze keten MVO professioneel oppakt en dat het een volwaardig onderdeel wordt van de strategie”, aldus Hagen.
Verschil maken
In het kader van MVO organiseert Hagen morgen (zaterdag 22 juni) een speciale Duurzaam Repareren demodag, waar diverse demonstraties van duurzame reparatietechnieken zullen worden gepresenteerd. Uitdeuken zonder spuiten, koplamp, kunststof- en glasreparatie: al die technieken zullen worden gedemonstreerd. Volgens Hagen is de sponsoring van plaatselijke maatschappelijke organisatie een belangrijk onderdeel van MVO. “Hiermee kun je het verschil maken in je eigen regio. Onderscheidend vermogen is juist ook in deze tijd belangrijk.”
In de komende editie van Aftersales Magazine kunt u meer achtergronden lezen over het MVO-beleid van schadeketen AAS.