Autofabrikanten, hun importeurs en de dealernetwerken proberen op alle mogelijke manieren om de automerkgebonden onderdelenstroom te vergroten. Maar het spel moet wel eerlijk gespeeld worden, zegt Certified Automotive Parts Association-directeur (CAPA) Jack Gilles.

“Autofabrikanten en hun merkgebonden netwerken zijn soms erg hypocriet en denken vooral aan hun eigen belang in plaats van een vrije markt”, aldus Gilles.

In zowel de VS als in Europa wordt vanuit de schadesector – semi-vrijwillig – gewerkt aan hogere kwaliteitsstandaards. Dit is mede het gevolg van de dreigende kwaliteitsproblemen

die worden veroorzaakt door een grote druk op de marges.

Uit onderzoek van CAPA blijkt er technisch gezien veelal geen verschil tussen de kwaliteit van een OE-deel en een aftermarket onderdeel.

Lees hier het hele artikel en de reactie van Jack Gilles in Aftersales Magazine nummer 4 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
Meest bekeken berichten
Recente reacties