Met Fleet Monitor introduceert Autorola een nieuwe dienst om klanten te ondersteunen in de remarketing van auto’s. Het systeem wordt op dit moment geïntroduceerd in alle landen waar Autorola actief is en kent voor elke specifieke klantengroep uitgebreide mogelijkheden voor eindecontractbeheer en remarketing.
“Fleet Monitor is ontwikkeld op vraag van onze klanten en wordt per klant volledig op maat ingesteld”, aldus Maarten Bekkers, algemeen directeur van Autorola Benelux.
Gebruikers kunnen met Fleet Monitor zelf veilingen opstarten, gewenste verkoopkanalen kiezen en gegevens als veilingdata en minimumprijzen instellen. Fleet Monitor biedt ook de mogelijkheid om de autovoorraad gefaseerd te veilen, bijvoorbeeld om selecteerde handelaren eerste keus te geven. Om goed de waarde van een auto te kunnen bepalen, is er desgewenst een koppeling met een waardebepalingsysteem naar keuze. Een uitgebreide zoekfunctie, rapportages en historische overzichten maken het programma compleet.
Er worden drie verschillende versies van de Fleet Monitor geïntroduceerd. Bij Fleet Monitor Leasing worden zaken als contractbeheer, schadeafhandeling en remarketing gebundeld, wat zorgt voor meer overzicht, kortere doorlooptijden en uiteindelijk een verbetering van het rendement. Voor importeurs is Fleet Monitor Importeur een praktisch verkoopkanaal voor de eigen merkdealers. De dealers hebben een actueel beeld van beschikbare demo’s en andere auto’s met vaste prijzen. Niet verkochte auto’s kunnen ook aan het Europees dealernetwerk aangeboden worden, waarbij de dealers uit andere landen alle omschrijvingen in de eigen taal kunnen raadplegen. Tot slot is er voor alle verkopers op het Autorola-platform de Fleet Monitor Basis. Dit is een gratis basisversie waarbij iedere verkoper de werking van het nieuwe systeem kan ervaren.