Het gaat goed met de Europese internet bandenretailer Delticom. Over de eerste negen maanden van 2010 heeft de multinational de omzet met 27,5 procent zien stijgen naar 257 miljoen euro. In dezelfde periode in 2009 was dit nog ruim 201 miljoen.

Delticom topman Rainer Binder is positief over de eerste drie kwartalen van dit jaar: "De eerste negen maanden van dit jaar waren voor ons erg succesvol. We waren in staat door de gestage ontwikkelingen in de Europese bandenindustrie en de groei in het online verkoopkanaal onze activiteiten flink uit te breiden."

In heel Europa wist Delticom in totaal 625 duizend nieuwe klanten te werven en rond de 294 duizend eerdere bandenkopers vast te houden. De klantenteller staat nu in totaal op 4 miljoen. De verwachting voor de komende tijd is dat de omzet jaarlijks met meer dan 15 procent kunnen stijgen met een EBIT marge van 9 procent, zelfs als de vraag naar winterbanden niet verder toeneemt.

Het bedrijf heeft in totaal 112 webshops in 35 landen, waarvan in Nederland de shops autobandenmarkt.nl , motorbandenmarkt.nl , probanden.nl en katdirect.com actief zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 april 2025
Op safe spelen in de autovoorraad
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties