Rema Tip Top en Harrems leveren vanaf deze maand het luchtkanon Bead Bazooka van Gaither. Hiermee kan de hiel van de band binnen enkele seconden op zijn plaats gebracht worden. Na de montage van een band op een wiel zijn de wangen van de band vaak naar binnen gebogen.

Gaithers nieuwe luchtkanon weegt 5,5 kilo, heeft een tank van zes liter en biedt meer vermogen (maximaal acht bar). De bestaande vulketels in de markt zijn uitgerust met een tank van twintig liter en wegen zo’n dertien tot vijftien kilo, afhankelijk van het type ventiel. Ondanks de kleine tank is Gaithers nieuwe Bazooka geschikt voor motor, personenwagen, runflat banden en vrachtwagenbanden.
Het geheim zit hem in het nieuwe gepatenteerde automatische ventiel dat razendsnel opent. Daarnaast is de loop aangepast waardoor ook lucht uit de nabije omgeving als het ware wordt meegezogen in de band. De perslucht uit het reservoir vliegt in de band, waardoor de hielrand op zijn plaats schiet. Vervolgens kan de monteur de band via het ventiel oppompen.

“Het vullen van banden lijkt een groeiend probleem, omdat de banden qua structuur en maten complexer zijn geworden. Ook door foutief transport en/of stapelen van banden sluit het geheel niet goed af na montage. In zo’n situatie is een pompring minder praktisch in gebruik en maatafhankelijk. Dit leidde ertoe dat de laatste jaren de vraag naar luchtkanonnen is blijven toenemen”, aldus Ralph Dubbeldam van Technomarketing. Gaither is een zelfstandige tak binnen de Technomarketing / Technogroup-organisatie.

Gaither verwacht in 2012 wereldwijd 12.000 Bazooka’s te verkopen, een verdubbeling van de 6.000 stuks die momenteel met de GB5Z en GB5A gegenereerd wordt.

[responsive-video identifier=”FIlqOlxELDg”][responsive-video identifier=”1jEJldQbUsQ”]
Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • W, (Pim) van der Veer on Verdubbeling MG Brand Stores: “In de wereld van de MG Car Club wordt “Old Number One” uit 1923 van Morris dealer Cecil Kimber als…okt 2, 16:48
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50