Dankzij slimme software van RGB+ Automatisering uit Raalte wordt het bergen van auto’s met pech nog overzichtelijker. Dit komt zowel bergingsbedrijven als gestrande klanten ten goede. Vreugdenhil Berging uit Den Hoorn heeft als eerste van vier samenwerkende bergingsbedrijven op 1 november het nieuwe ERP-platform Assistance Online in gebruik genomen.

foto-remco-groot-beumer-rgb-li-en-chris-muller-vreugdenhil-bergingDe komende maanden wordt het pakket geïmplementeerd bij mede-ontwikkelaars Bergnet (Amsterdam), Wolves Mobiliteit (Wierden) en BCU (Utrecht).

Slim

Chris Müller, directeur van Vreugdenhil Berging: “Wij willen onze dienstverlening telkens verbeteren. Dan heb je slimme software nodig, die onze mensen ondersteunt en klantwensen snel kan inwilligen. Een nieuw systeem ontwikkelen, dat zelfs branchebreed ingezet kan worden, vereist samenwerking. Dat proces hebben we met drie andere bergingsbedrijven – Bergnet, Wolves Mobiliteit en BCU – opgepakt. Samen met ontwikkelaar RGB+ ontstond met de scrum-methode Assistance Online. Hierin is het plannen van ad hoc meldingen, de spreiding van de voertuigen over het werkgebied en het waarborgen van aanrijtijden een plezier. Alle kennis die de planner paraat moet hebben, zit in Assistance Online. Medewerkers krijgen relevante informatie vanzelf te zien wanneer zij die nodig hebben. De eerste dagen na de invoering is iedereen enthousiast. Het commentaar? ‘Overzichtelijker kan niet!’ Dat zegt genoeg.”

Efficiency vergroten

Remco Groot Beumer, directeur RGB+ Automatisering: “Twee jaar geleden pakten we met vier bergingsbedrijven de uitdaging op om een platform te creëren dat de bergingsketen verbindt en efficiënter maakt. Het traject is écht een gezamenlijke inspanning. Onze programmeurs draaiden diensten bij bergers mee en de bergers brachten hun kennis en ervaring in tijdens tweewekelijkse scrumsessies. Samen zagen we het product groeien tot wat het is. Het is ongelooflijk te zien dat Assistance Online al na één dag zó gedragen wordt bij Vreugdenhil.” “Het platform ontwikkelden we op basis van microservices en draait binnen Microsoft Azure cloud. Assistance Online heeft een webportaal voor bergers, een app voor de rijdende medewerker, een berijdersportaal en uiteraard meerdere API’s die integreren met diverse omgevingen (Momo, roostersoftware, transportplanning, alarmcentrales, etc.). Wij wilden een product dat breed kan draaien binnen de bergingsbranche; bíj veel bedrijven en ín die bedrijven. We gaan de bergers volop informeren, maar zij kunnen ook een informatiesessie aanvragen die wij vanaf januari inplannen.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties