De top vijf meest verkochte automodellen in de afgelopen wintermaanden zijn de Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf, Opel Corsa en Peugeot Megane 307. Het zijn vooral jonge occasions met bouwjaar van 2006 tot en met 2008. Dit blijkt uit cijfers naar aanleiding van de occasionactie van Autotrack.nl. Occasion Centrum Betag is dit jaar de winnaar van die actie.

Met de meeste verkopen in hun abonnementsgroep heeft het autobedrijf uit Beilen een jaar lang gratis adverteren op Autotrack.nl gewonnen. In totaal dezen 5.672 consumenten mee aan de actie in december 2011 en januari 2012, waarmee voor ruim 66 miljoen euro aan omzet is gerealiseerd.

Albertien van der Hoeven, marketingdirecteur bij Autotrack.nl: “Voor de zevende keer hebben we deze actie succesvol gevoerd. De gemiddelde netto aankoopprijs van een auto betrof 11.000 euro. Het gaat vooral om jonge occasions vanaf 2006. We zien dat we autobedrijven op deze manier in de dure wintermaanden extra kunnen ondersteunen in het behalen van meer omzet.”

De heer Grootjans van Betag: “Deze actie heeft bij menig klant het laatste zetje gegeven om de auto direct aan te schaffen. Wij hebben zelfs de hoofdprijs gewonnen en dat met weinig extra tijd die je eraan hoeft te besteden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
9 april 2025
Partnership Vinacles en EV-Database voor rijkere EV-data
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
Meest bekeken berichten
Recente reacties