Onder de noemer 100% NL Routeplanner heeft Bovag afgelopen maand een actie gehouden op radiozender 100% NL. De publiekscampagne beoogde de business van Bovag-leden (verder) aan te jagen. De actie promoot de huurauto als ideale oplossing voor de huidige vakantieperiode.
Er werd zeven keer een week gratis autohuur weggegeven. De winnaars zijn inmiddels bekend en de eerste auto is opgehaald bij Hertz in Amsterdam. Van cabrio tot personenbus, de keuze is aan de winnaars.
Luisteraars moesten zich aanmelden bij het radiostation met een motivatie. Via de Facebook- en Instagram-pagina’s van de zender werden nog eens twee vouchers beschikbaar gesteld. Deze vouchers konden door de Bovag-bedrijven gedeclareerd worden bij de branchevereniging. De radiocampagne heeft met bijna 250 Bovag-spotjes zo’n 1,3 miljoen luisteraars bereikt, die elk gemiddeld 7,5 keer de boodschap van de Bovag-verhuurbedrijven hoorden.
Zomeractie
De actie is onderdeel van de publiekscampagne ‘Wat kan er wel? Kijk op Bovag.nl’. Consumenten wordt voorgehouden dat er – ondanks de coronabeperkingen – mogelijkheden zijn om deze zomer in eigen land door te brengen of naar het buitenland op vakantie te gaan. De boodschap is: of je nu met je eigen auto, een huurauto, de motor, fiets, caravan of camper op pad gaat, kies voor de betrouwbaarheid en het vakmanschap van de Bovag-bedrijven.