De digitalisering van de maatschappij is voor koepelorganisatie Cecra reden om extra nadruk te leggen op de noodzaak dat dealerbedrijven de verandering met de markt meemaken. Ter onderbouwing van deze boodschap bracht McKinsey de eerste resultaten van een scenariostudie in opdracht van Cecra.

Cecra’s vicepresident Antje Woltermann dringt er tijdens de afgelopen European Dealer Day in Brussel op aan dat er geen tijd is om nog langer te wachten: “Ik begrijp dat ondernemers druk zijn met de waan van alledag. Het is echter hoog tijd dat de verandering in gang gezet wordt om de aansluiting met de digitale klant niet te gaan missen.”

Het risico van een branchevreemde partij die de markt verrast en het hart van de consument wint is in haar ogen levensgroot aanwezig, waarbij ze de link legt met partijen zoals Booking.com in de reiswereld. Ook de macht van autofabrikanten is onderdeel van de focus van Cecra, want zowel dealers als hun franchisegevers moeten over de klantdata kunnen beschikken. In de digitaliseringsslag loopt de dealer het risico te worden buitengesloten, waarbij fabrikant en klant rechtstreeks onderling contact hebben. “De data waarover we nu beschikking hebben als dealers moeten we nu gaan inzetten.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
Meest bekeken berichten
Recente reacties