Dispatch Nederland, Allianz Nederland en Autotaalglas hebben onlangs het schademanagementsysteem Dispatch Glas in gebruik genomen. Dispatch Glas is een nieuw systeem voor de afhandeling van ruitschade, waarmee glasherstelbedrijven declaraties rechtsreeks kunnen indienen bij aangesloten verzekeraars. Tevens kan de glasdekking getoetst worden op de polis van de verzekerde.

Verzekeraars willen al langer duidelijk inzicht krijgen in de kosten van ruitherstel en –vervanging. De facturen kunnen met Dispatch Glas op een uniforme en efficiënte manier administratief verwerkt worden. Het schademanagementsysteem kan eenvoudig geïntegreerd worden in de backofficesysteem van het glasherstelbedrijf.

De komende maanden zal Dispatch Glas verder uitgerold worden bij onder meer Kwik-Fit, Glasgarage en Carglass. De overige deelnemende verzekeraars als Achmea en Univé zullen ook van het systeem gebruik gaan maken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
5 juni 2025
Van den Udenhout verwerft belang in PGZ
5 juni 2025
Automotive Awards voor Martin Jutstra en CarQall
5 juni 2025
ABS Den Elzen in Capelle geopend
5 juni 2025
Een droom van een carwash
4 juni 2025
In memoriam: Luc Baetens (CarGarantie)
Meest bekeken berichten
Recente reacties