Renault gaat, om de introductie van de nieuwe elektrische ZOE kracht bij te zetten, een dealer op Facebook starten. Daarmee zegt Renault de eerste dealer op Facebook in de wereld te zijn. Op Facebook kunnen belangstellenden in eenvoudige stappen afspraken maken voor een proefrit.
De ZOE is de auto die elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar maakt, claimt Renault. Om zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier in aanraking te laten komen met de auto, opent Renault Nederland de eerste dealer ter wereld op Facebook, waar Facebookfans een ZOE Experience kunnen plannen.
Door middel van drie eenvoudige stappen, waarbij een keuze wordt gemaakt uit de voorkeurslocatie van de dealer, datum en dagdeel, kan elke potentiële klant een ZOE Experience plannen. Het gehele proces vindt plaats op de Facebookpagina van Renault Nederland zonder tussenkomst van een reguliere dealer en is zowel via desktop, tablet als smartphone bereikbaar.
Er bestaan nog veel vooroordelen over elektrisch rijden, zegt Renault. En die kunnen worden weggenomen door elektrisch rijden zelf te ervaren. Een Experience is meer dan een proefrit, het is een ervaring waarbij alle facetten van het elektrisch rijden, zoals bijvoorbeeld ook het opladen, uitgeprobeerd kunnen worden. Ook wordt er informatie over de fiscale voordelen gegeven.