De eerste editie van de Equip Auto in Lyon, het belangrijkste internationale evenement voor aftersales en connected mobility services in 2023, heeft  brede steun gekregen uit de markt. Daarnaast hebben de organisatoren en de exposanten zelf een aantal speciale evenementen gepland, die het doel van de beurs weerspiegelen om uitwisseling te bevorderen door business en gezelligheid te combineren.

Partnercontent

Doel van de EQUIP AUTO: marktpartijen verenigen in een gezellige, enthousiaste en zakelijke sfeer. Met vijf themadorpen, drie grote fora, tien paneldiscussies, een exclusieve presentatie over de geschiedenis van banden, ‘De band heeft een geschiedenis, de band heeft een toekomst’, in samenwerking met de Franse bandenvereniging en een spectaculaire autowrapping-demozone, heeft de EQUIP AUTO Lyon een interessant en uitgebreid inhoudelijk programma opgesteld.

Car wrapping

Als een van deze speciale evenementen zal de prominente car wrapping-expert Morgane Quetier van de tv-show ‘Les reines de la mécanique’ in Lyon zijn tijdens alle drie de beursdagen. Ze zal in de carrosseriesector van de tentoonstelling demonstraties van autowraps geven, waarbij ook de bezoekers zelf de kans krijgen om hun vaardigheden te testen.

Daarnaast zullen exposanten en hun gasten de gelegenheid hebben op informele wijze te netwerken tijdens het EQUIP AUTO-exposantenfeest op vrijdag 29 september, met allerlei sportieve en culinaire verrassingen.

Demonstraties

Ook zal een outdoor demozone worden ingericht. De vereniging Eco Entretien (‘eco-onderhoud’) zal live demonstraties geven van de diagnose van vijf gassen met behulp van door Eco Entretien gelabelde meetapparatuur. De vereniging zal ook fijnstofmetingen uitvoeren. Deze metingen, die al in verschillende Europese landen bestaan, zijn bedoeld om vervuilende emissies te bestrijden en het publieke debat hierover te voeden.

Autosmart, een wereldwijde fabrikant en leverancier van autoverzorgingsproducten, presenteert zijn Autosmart-franchiseconcept. Autosmart zal haar producten en assortiment presenteren door middel van een mobiele winkel in een truck.

BMW biedt een exclusieve demonstratie van de semi-zelfrijdende technologie van de BMW i7, waarbij de auto met verbazingwekkend gemak en precisie beweegt. BMW wil hiermee zijn betrokkenheid illustreren bij innovatie en de toekomst van mobiliteit. BMW is ook aanwezig om de professionals uit de sector te ontmoeten en de carrièremogelijkheden van het merk naar voren te brengen, alsmede ook op het gebied van opleiding en talentbegeleiding, met name die van monteurs en technici.

FACOM, fabrikant van handgereedschappen voor monteurs met een geschiedenis van meer dan 100 jaar, introduceert zijn FACOM-demonstratietruck met zijn assortiment gereedschappen, zijn noviteiten en zijn innovaties. Daarnaast worden rond de demotruck verschillende verrassende evenementen georganiseerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 maart 2025
Systeem Kia waarschuwt voor naderende hulpdiensten
28 maart 2025
Vakgarage vernieuwt magazine Dichtbij
28 maart 2025
Geen gouden bergen
27 maart 2025
Voertuigen met tellerblokker naar de sloop
27 maart 2025
Zaanstreek heeft duurste wasstraten
27 maart 2025
‘Ik ben een rasoptimist’
Meest bekeken berichten
Recente reacties