Euromaster is druk bezig te transformeren van fastfitter naar een full service onderhoudsketen en introduceert een nieuwe offertetool. “Internet speelt een cruciale rol in het oriëntatieproces van de consument”, zegt Martin Kaspers van Euromaster.
Euromaster brengt de nieuwe offertetool breed onder de aandacht via vier miljoen fullcolour folders. En met succes zo blijkt uit de eerste resultaten met Euromaster.nl/offerte.
De offertetool begint met het invoeren van het kenteken. Een alternatieve zoekmethode in de vorm van merk, type en uitvoering ontbreekt. Afhankelijk van de leeftijd van de auto wordt als vervolgstap in de offertetool nog wel de kilometerstand gevraagd.
“Bij sommige merken is het resultaat van zo’n selectie een onoverzichtelijke brij aan motorcodes voor de consument”, aldus Kaspers. “Het moet zo makkelijk mogelijk gemaakt worden en als we geen goed advies kunnen geven op basis van de gegeven data dan doen we dat ook niet. Transparantie is steeds ons uitgangspunt: eerlijk, vakkundig en attent.”
Voor Euromaster is de nieuwe offertetool een belangrijk instrument om de shoppende consumenten ervan op de hoogte te brengen dat Euromaster druk bezig is te veranderen van een klassieke fastfitketen naar een onderhoud- en reparatieketen.
Lees meer achtergronden over de introductie van de offertetool van Euromaster in de nieuwe editie van Aftersales Magazine die 18 maart verschijnt.