Toyota-dealer Gebr. van Gent Autobedrijf uit Ede en Veenendaal heeft in Rome de ‘Ichiban European Customer Recommendation Award 2016’ gewonnen. Toyota Motor Europe reikt de prestigieuze prijs uit aan Europese Toyota-dealers die uitblinken op het gebied van klantervaring. Het is hun achtste overwinning op rij waarmee het bedrijf de beste Toyota-dealer van Europa is.

Familiesfeer

“Het blijft een bijzondere ervaring, ook al is het de achtste keer op rij dat we deze prestigieuze prijs in ontvangst mogen nemen”, aldus Cor van Gent. “Ik denk dat de familiesfeer die we binnen het bedrijf hebben, meehelpt aan het succes. Inmiddels zijn we al bijna veertig jaar Toyota-dealer en de volgende generatie staat te trappelen om het stokje over te nemen. Iedereen binnen het bedrijf doet uitermate zijn best voor onze klanten, we houden echt van onze klanten en doen wat we beloven en dat werpt zijn vruchten af. Uiteraard blijven we er vol tegenaan gaan om volgend jaar voor de negende keer op rij de award te winnen!”

Ichiban: klanttevredenheid voorop

In totaal werden 46 Toyota dealers uit 34 landen in de Italiaanse hoofdstad onderscheiden door Toyota Motor Europe. Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘eerst’ of ‘nummer één’. Dit sluit aan bij de wereldwijde Toyota strategie waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat. ‘Customer First’ is een vast onderdeel van Toyota’s DNA. Met deze wedstrijd, waarbij gekeken wordt naar klanttevredenheidscijfers bij de afdelingen sales en aftersales, wordt dit principe nog eens gestimuleerd.

Overgang naar klantervaring

De Ichiban Awards werden dit jaar voor de tiende keer uitgereikt. Zo’n 2.300 Europese dealers zijn getoetst op zowel klantervaringen als bedrijfsresultaat. Dit jaar stond in het teken van de overgang van Customer Satisfaction naar Customer Recommendation: van het tevreden houden van de klanten naar het verzorgen van een uitstekende klantervaring. Hiervoor is een andere denkwijze nodig waarbij een combinatie van inlevingsvermogen en inzet voor de klant centraal staat.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
6 juni 2025
Toyota en Suzuki in top 10 klantvriendelijkste bedrijven
6 juni 2025
EV wordt rijdende buurtbatterij
6 juni 2025
Sprookje
5 juni 2025
Alles-in-één energiebeheersysteem Elecq
5 juni 2025
Smidts neemt Ford in Assen over van Wensink
5 juni 2025
Ecobat verkoopt batterijdistributie aan investeerder
Meest bekeken berichten
Recente reacties