Het vernieuwde Halfords dat inmiddels 54 franchisevestigingen kent, gaat zich naast het bekende assortiment ook richten op de verkoop van auto-onderdelen. Halfords zegt de onderdelen aan te kunnen bieden voor prijzen die 20 procent onder de marktprijzen liggen.
Een en ander geeft voorzitter van bestuur Peter Verveen aan in een interview met nieuwszender BNR. “In het vernieuwde Halfords zal alles op de klant zijn gericht. We kunnen haast spreken van een obsessieve klantfocus. Ook het assortiment zal worden aangepast. Zo gaan de autoradio’s eruit omdat deze vrijwel uitsluitend door fabrikanten worden ingebouwd. Ook leggen we een mindere focus op navigatiesystemen. Bovendien zullen we de prijzen drastisch verlagen.”
Verveen verklaart dat Halfords nu pas kiest voor het aanbod van auto-onderdelen omdat via het internet eenvoudig en snel de juiste auto-onderdelen kunnen worden besteld: “Het was vroeger vrijwel onmogelijk om voor alle automodellen van afwijkende bouwjaren de juiste onderdelen in het huis te hebben. Op de website van Halfords kunnen consumenten binnenkort het model en bouwjaar van hun auto intikken en het gewenste auto-onderdeel. Omdat er al een ruime marge op deze onderdelen zit, kunnen wij ze tegen een zeer scherpe prijs aanbieden ten opzichte van onze concurrenten.“