Alwaysbemobile staat aan de vooravond van een herstructurering van de gehele organisatie. Ceo Luc van Bussel: “Niet van uit een bepaalde zwakte, maar als proactieve reactie op toekomstige markttrends. Wij willen graag het voortouw nemen. Onze strategie blijft dezelfde, maar de manier waarop we die uitvoeren wordt bijgesteld omdat zich nieuwe kansen voordoen.”

Bij Alwaysbemobile zijn de afgelopen maanden een aantal veranderingsprocessen gestart. Allereerst bij AH Autoschade, waar afscheid werd genomen van jointventurepartner AHGN. Van Bussel: “Inmiddels wordt hard gewerkt om vooral individuele schadeherstelbedrijven als AH Autoschade-partner aan te stellen. De eerste schadeherstellers zijn al gecontracteerd. Dat moest ook wel want we hebben een aantal zakelijke partners die hun schades bij ons onderbrengen.”

Onlangs werd bekend dat de formule 123 Autoservice (29 vestigingen) met ingang van 1 januari 2012 omgedoopt zal worden tot James Lease Service. Daarnaast is er al de keten James Autoservice, die 41 vestigingen telt en verder zal gaan onder de naam James Auto & Service. “Onze missie is om met James marktleider te worden in zowel de particuliere als de zakelijk markt voor universeel onderhoud en reparatie. Uiteraard blijft daarbij de door klanten hooggewaardeerde haal- en brengservice bestaan. Met de naamswijziging bundelen we twee formules en ontstaat er een stevige marktpartij voor zowel de particuliere als zakelijke markt. Directeur van deze ‘nieuwe’ James-divisie zal Michiel Meijer zijn, die voorheen verantwoordelijk was voor Autoglaz”, legt Van Bussel uit. “In de loop van 2012 wil James doorgroeien naar ongeveer honderd garagebedrijven. Die door hun uitstraling één universeel onderhoudsmerk voor de zakelijke en particuliere markt zijn.”

Hoe staat het met Autooz.nl? “Volgend jaar zullen we twee fysieke Autooz.nl vestigingen gaan openen. Eén in Amsterdam en één in Bilthoven. Aan de voorkant een multimerkendealer en aan de achterkant komt er een Profile Tyrecenter, een Autoglaz en een James, om breed de werkplaatsactiviteiten aan te bieden.”

Alwaysbemobile heeft een b2b-omzet richting leden en bepaalde fleetowners van bijna 150 miljoen euro. De diverse concepten hebben een gezamenlijke retailomzet (inclusief enkele groothandelsactiviteiten bij individuele Profile Tyrecenters) van ruim 360 miljoen euro. De groeiplannen zijn echter nog steeds ambitieus. Niet alleen in de Benelux, maar zo zal volgend jaar Autoglaz als eerste concept binnen Alwaysbemobile van start gaan in Duitsland.
Autoglaz en voorlopig ook AH Autoschadeherstel vallen beide onder de verantwoordelijkheid van directeur Michael Huis, die tot voor kort de leiding had over Masters 4 Fleets.

Download hier de factsheet van ‘het nieuwe’ Alwaysbemobile Company >>

In Aftersales Magazine nummer 12, die op 20 december verschijnt, lees je het complete verhaal van de herstructurering bij Alwaysbemobile.

Introductie directieteam 2012

[responsive-video identifier=”dTpQbsjXpvI”]

Directieteam

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
Meest bekeken berichten
Recente reacties